3.10.13

ທ່ານ​ນາຍົກລັດຖະມົນຕີໃຫ້​ຄວາມ ກະຈ່າງ​ແຈ້ງ​ຕໍ່​ຫາງ​ສຽງ​ການ​ ຈ່າຍ​ເງິນ​ເດືອນ​ໃຫ້​ແກ່​ລັດຖະກອນ


ຂປລ. ​ໃນ​ວັນ​ທີ 2 ຕຸລາ ນີ້, ທ່ານ​ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ທອງ​ສິງ ທຳ​ມະ​ວົງ ​ໄດ້​ໃຫ້​ຄວາມ​ກະຈ່າງ​ແຈ້ງ​ ຕໍ່​ຫາງ​ສຽງ​ການ​ຈ່າຍເງິນ​ເດືອນ​ ໃຫ້​ແກ່​ລັດຖະກອນ ໃນໂອກາດ ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​​ກາອງປະຊຸມພົບ​ປະ​ກັບ​ພະນັກງານ​ຫລັກ​ແຫ​ລ່ງ ອ້ອມ​ຂ້າງ​ສູນ​ກາງ ແລະ ນະຄອນຫລວງ​ວຽງ​ຈັນ ​ໂດຍ​ທ່ານ​ໄດ້​ຍົກ​ໃຫ້​ເຫັນ 4 ບັນຫາ​ໃຫຍ່​ທີ່​ສຳຄັນ ຊຶ່ງໜຶ່ງ​​ໃນ​ຈຳນວນ 4 ບັນ​ຫານັ້ນ ທ່ານ​ໄດ້​ຊີ້ໃຫ້ເຫັນ​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ເບີກ​ຈ່າຍ​ເງິນ​ເດືອນ ​ໃນ​ສົກ​ປີ 2012-2013 ມີ​ການ​ຊັກ​ຊ້າ ​ແລະ ມີ​ຫາງ​ສຽງ​ວ່າ​ລັດຖະບານ​ຈະ​ໂຈະ​ການ​ປະຕິບັດ​ເງິນ​ອຸດ​ໜູນ ​ໃນ​ສົກ​ປີ 2013-2014.

ຈາກ​ຫາ​ງສຽງ​ທີ່​ກ່າວ​ມາ​ຂ້າງ​ເທິງ​ນັ້ນ, ທ່ານ​ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ​​ ໄດ້​ໃຫ້ຄວາມກະຈ່າງແຈ້ງ ແລະ ​ອະທິບາຍ​ຢ່າງ​ສົມ​ເຫດ​ສົມ​ຜົນ​ຕໍ່​ທີ່​ປະຊຸມ
​ໂດຍ​ທ່ານ​ກ່າວ ​ວ່າ: ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ເບີກ​ຈ່າຍ​ເງິນ​ເດືອນ ​ແລະ ​ເງິນ​ອຸດ​ໜູນ ​ໃນ​ສົກ​ປີ 2012-2013 ຊັກ​ຊ້າ​ກວ່າ​ເວລາ​ທີ່​ເຄີຍ​ໄດ້ ​ໃນ​ຫລາຍ​ກະຊວງ-ອົງການ ​ແລະ ​ແຂວງ ​ນັ້ນ ​ແມ່ນ​ມີ​ຄວາມ​ຈິງ​ແທ້ ຊຶ່ງ​ຄວາມ​ຫຍຸ້ງຍາກ​ເລີ່​ມ​ແຕ່​ເດືອນ 4 ປີ 2013 ​ເປັນຕົ້ນ​ມາ. ພ້ອມທັງຖື​ໂອກາດ​ນີ້ ໃຫ້​ລາຍ​ລະອຽດ​ຕໍ່​ການເບີກ​ຈ່າຍເງິນ​ເດືອນ ​ແລະ ເງິນ​ອຸດ​ໜູນຊັກ​ຊ້າດ້ວຍ​ສາ​ເຫດ​ສຳຄັນ ​ຄື:
1. ນະ​ໂຍບາຍ​ເງິນ​ເດືອນ, ​ການ​ເພີ່ມ​ເງິນ​ເດືອນ-ອຸດ​ໜູນ ຕາ​ມາ​ດຕາ 2 ຂອງ​ດຳລັດ 221/ນຍ ລົງ​ວັນ​ທີ 30 ພຶດສະພາ 2013 ມີ​ທັງ​ດ້ານ​ດີ ​ແລະ ດ້ານ​ອ່ອນ​​ໄປຄ່ຽງຄູ່​ກັນ​: ດ້ານ​ດີ​ແມ່ນ​ນັບ​ແຕ່​ມີ​ການ​ປະຕິບັດ​ດັ່ງ​ກ່າວ ​ເຫັນ​ວ່າການ​ຍົກ​ລະດັບ​ຊີ​ວິດ​ການ​ເປັນ​ຢູ່​ຂອງ​ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ, ພະນັກງານ​ ອາວຸ​ໂສ​ບຳນານ ດີ​ຂຶ້ນອີກ​ກ້າວ​ໜຶ່ງ, ທັງ​ກະ​ຕຸ້ນ​ຄວາມ​ຫ້າວຫັນ, ກະ​ຕີ​ລື​ລົ້ນ​ໃນຖັນ​ແຖວ​ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ ​ໃນ​ກົງຈັກ​ຂອງ​ພັກ-ລັດ ​ແລະ ​​ກຳລັງ​ ປະກອບ​ອາວຸດ​ດີ​ຂຶ້ນຕື່ມ. ​ໃນ​ຕົວ​ຈິງ​ການ​ເພີ່ມ​ເງິນ​ເດືອນ ​ແລະ ​ເງິນ​ອຸດ​ໜູນ​ຄັ້ງນີ້ ​ແມ່ນ​ຍັງ​ຕ່ຳ, ບໍ່​ທັນ​ພຽງພໍ​ກັບ​ການ​ດຳລົງ​ຊີວິດ​ທີ່​ຈຳ​ເປັນ​ເທື່ອ ​ແລະ ຍັງ​ຕ່ຳ​ຢູ່ ຖ້າທຽບ​ໃສ່ສາກົນ. ສ່ວນດ້ານ​ອ່ອນ ​ແມ່ນຜ່ານ​ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ການ​ເພີ່ມ​ເງິນ​ເດືອນ ​ແລະ ​ເງິນ​ອຸດ​ໜູນ ​ໃຫ້​ແກ່​ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ​ທຸກ​ ຕຳ​ແໜ່​ງ ​ໃນ 1 ປີ​ມານີ້, ລັດຖະບານ​ໄດ້​ປະ​ເຊີນ​ກັບ​ຄວາມ​ຫຍຸ້ງຍາກ​ຫລາຍ​ສົມຄວນ ຊຶ່ງ​ບັນຫາ​ສຳຄັນ ແມ່ນ​ແຫ​ລ່ງງົບ​ປະມານ​ທີ່​ມີ​ເງິນສົດເພີ່ມ​ຂຶ້ນຫລາຍ, ການ​ເກັບ ​ລາຍ​ຮັບ​ນັ້ນບໍ່​ທັນ​ເວລາ, ການ​ຈ່າຍ​ເງິນ​ເດືອນ​ໄດ້​ຫັນ​ຈາກ​ສາຍຕັ້ງມາ​ເປັນ​ສາຍ​ຂວາງ. ​ໄປ​ຄຽງ​ຄູ່​ກັນນັ້ນ ສົກ​ປີ 2012-2013 ລັດຖະບານ​ໄດ້​ຈ່າຍ​ ໃຫ້​ວຽກ​ງານ​ຈຳ​ເປັນ​ບັງ​ເອີນຫລາຍ ຢ່າງ​ເຊັ່ນ: ​ໄພ​ທຳ​ມະ​ຊາດ​ເກີດ​ຂຶ້ນຕິດຕໍ່​ກັນ ລັດຖະບານ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ສະ​ເໜີ​ດັດ​ແກ້​ເພີ່ມ​ງົບປະມານ​ຂຶ້ນ​ເຖິງ 400 ຕື້ກີບ ​ເພື່ອ​ແກ້​ໄຂ​ຜົນ​ກະທົບ​ຈາກ​ໄພ​ນ້ຳ​ຖ້ວມ, ຍັງ​ມີ​ລາຍ​ຈ່າຍ​ໃຫຍ່​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ກະກຽມ ​ແລະ ​ເປັນ​ເຈົ້າພາບ​ຈັດ​ກອງ​ປະຊຸມ ​ອາ​ເຊັບ 7, ອາ​ເຊັມ 9 ​ແລ​ະ ກອງ​ປະຊຸມ​ສາກົນ​ອື່ນໆ ຊຶ່ງ​ເປັນ​ພັນທະ​ໜ້າ​ທີ່​ຂອງ​ປະ​ເທດ​ເຮົາ​ຕໍ່​ສາກົນ. ປະຈຸ​ບັນ ສະພາບ​ການ​ເບີກ​ຈ່າຍ​ເງິນ​ເດືອນ ສ່ວນ​ໃຫຍ່​ແມ່ນ​ໄດ້​ແກ້​ໄຂ​ເກືອບ ​ໝົດ​ແລ້ວ, ມີບາງ​ແຂວງ ​ແລະ ບາງ​ກະຊວງ​ ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ໄດ້. ຕໍ່​ກັບ​ບັນຫານີ້, ລັດຖະບານ​ ຈະ​ແກ້​ໄຂ​ໃຫ້​ໝົດ​ຕາມ​ທີ່​ໄດ້​ກຳນົດ​ໃນ​ດຳລັດ 398/ນຍ ມາດຕາ 31 ຂໍ້ 10 ວັກ 6 ຢ່າງ​ຄົບ​ຖ້ວນ ​ແຕ່​ອາດ​ຈະ​ມີ​ຄວາມ​ຊັກ​ຊ້າ​ເລັກ​ໜ້ອຍ່ ຊຶ່ງ​ຕາມ​ແຜນ​ຮອດ​ເດືອນ 12/2013 ການ​ເບີກ​ຈ່າຍ​ເງິນ​ເດືອນ ​ຈະ​ເປັນ​ໄປ​ຕາມ​ວັນ​ເວລາ.
2. ສຳລັບ​ຫາງ​ສຽງ ວ່າ​ລັດຖະບານ​ຈະ​ໂຈະ​ການ​ເພີ່ມ​ເງິນ​ເດືອນ ​ແລະ ​ເງິນ​ອຸດ​ໜູນນັ້ນ ບາງ​ອັນ​ກໍ​ເປັນຄວາມ​ຈິງ ແລະ ບາງ​ອັນ​ກໍ​ບໍ່​ເປັນຄວາມ​ຈິງ. ການ​ເພີ່ມ ​ເງິນ​ເດືອນ​ຕາມ​ມາດຕາ 2 ຂອງ​ດຳລັດ 221/ນຍ ຊຶ່ງ​ດັດ​ສະ​ນີປີນີ້ 6.700 ກີບ ແມ່ນ​ບໍ່​ໄດ້​ໂຈະ ​ແລະ ​ໄດ້​ອອກດຳລັດ 241/ນຍ ​ໄປ​ແລ້ວ. ສ່ວນ​ການ ​ເພີ່ມ​ເງິນ​ອຸດ​ໜູນ​ຕາມ​ວັກ 2 ມາດຕາ 2 ຂອງ​ດຳລັດ 221/ນຍ ​ເງິນ​ຈຳນວນ 760.000 ກີບ/ຄົນ/​ເດືອນ​ນັ້ນ ກອງ​ປະຊຸມ​ລັດຖະບານ​ປະຈຳ​ປີ ​ເຫັນ​ດີ​ ໃຫ້​ໂຈະ​ກ່ອນ ​ແລະ ​ໄດ້​ກຳນົດ​ໄວ້​ໃນ​ມາດຕາ 8.2 ຂອງ​ດຳລັດ 241/ນຍ ​ແລ້ວ.
ສຳລັບ​ເຫດຜົນທີ່​ພາ​ ໃຫ້​ໂຈະ​ເງິນ​ອຸດ​ໜູນ 760.000 ກີບ/ຄົນ/​ເດືອນ ​ໃນ​ສົກ​ປີ 2013-2014 ນັ້ນ, ທ່ານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ​ໄດ້​ຊີ້​ແຈງ​ຕື່ມ​ວ່າ: ນະ​ໂຍບາຍ​ ການ​ເພີ່ມ​ເງິນ​ອຸດ​ໜູນ​ຄ່າ​ຄອງ​ຊີບ ຕາມ​ທຳ​ມະ​ດາ​ແລ້ວ ຢູ່​ໃນ​ຫລາຍ​ປະ​ເທດ ຈະ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ ໃນ​ເວລາ​ຄ່າຄອງ​ຊີບ​ເໜັງ​ຕີງ​ຮ້າຍ​ແຮງ ​ແລະ ​ໄດ້​ດຳ​ເນີນ​ໃນ​ໄລຍະ 1-3 ​ເດືອນ​ເທົ່າ​ນັ້ນ ບໍ່​ແມ່ນ​ຈະ​ອຸດ​ໜູນ​ໄປ​ເລື້ອຍໆ, ຕໍ່​ກັບ​ບັນຫານີ້ ກອງ​ປະຊຸມ​ລັດຖະບານ ມີ​ມະຕິ​ໃຫ້​ຄົ້ນຄວ້າ​ປັບປຸງ​ດຳລັດ 211/ນຍ ມາດຕາ 2 ວັກ 2 ຄືນ​ໃໝ່, ຕາມ​ທິດ​ໃຫ້​ເອົາລາຍ​ຈ່າຍ​ທີ່​ຈຳ​ເປັນ​ເຂົ້າ​ໃນ​ເງິນ​ເດືອນ, ສ່ວນ​ເງິນ​ຄ່າ​ຄອງ​ຊີບ​ໃຫ້​ຄົ້ນຄວ້າ ​ແລະ ມີ​ຮ່ວງ​ໃດ​ໜຶ່ງ​​ໄວ້ ​ເພື່ອ​ແຮ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ຄ່າ​ຄອງ ​ຊີບ​ທີ່​ອາດມີ​ການ​ເໜັງ​ຕີງແຮງ; ການ​ເພີ່ມ​ເງິນ​ອຸດ​ໜູນ 760.000 ກີບ/ຄົນ/​ເດືອນ ຖ້າ​ມີ​ງົບປະມານ​ພຽງພໍ, ມີ​ແຫ​ລ່ງ​ລາຍຮັບຊັດ​ເຈນ​ແທ້ກໍ​ໄດ້ ​ແຕ່​ເບິ່ງ​ ສະພາບ​ເສດຖະກິດ​ໃນ​ປະຈຸ​ບັນ ລວມທັງ​ຜົນ​ກະທົບ​ຂອງ​ເສດຖະກິດ​ໂລກ, ພາກພື້ນ​ແລ້ວ ຄວາມ​ອາດ​ສາມາດ​ຈັດ​ເກັບ​ຮ່ວງ​ນີ້ ຊຶ່ງ​ກວມ​ເກືອບ 3.000 ຕື້ກີບນັ້ນ​ ແມ່ນ​ເປັນ​ອີກ​ປີ​ໜຶ່ງ​ທີ່​ຍຸ້ງ​ຍາກ ​ແລະ ກົດ​ດັນ​ຢ່າງ​ແນ່ນອນ, ​ເວົ້າ​ລວມ​ແລ້ວ​ ແມ່ນ​ບໍ່​ມີ​ແຫ​ລ່ງ​​ໃດ​ມາສະ​ໜອງ​ໃຫ້, ​ເມື່ອ​ບໍ່ມີ​ແຫ​ລ່ງທາງ​ທີ່​ດີ​ກໍ​ຄວນ​ ໂຈະ​ໄວ້​ກ່ອນ, ຖ້າ​ຍັງ​ຝືນຕໍ່​ໄປ​ຈະ​ນຳ​ໄປ​ສູ່ສະພາບ​ວິ​ກິດ​ການ​ດ້ານ​ເສດຖະກິດ ​ແລະ ຄວາມ​ບໍ່​ສະຫງົບ​ທາງ​ສັງຄົມ​. ​ເຖິງ​ຢ່າງ​ໃດ​ກໍ​ດີ ການ​ຄົ້ນຄວ້າ​ອອກ​ ນະ​ໂຍບາຍ ສະຫວັດດີ​ການ-​ສັງຄົມ ຕາມ​ກະຕິ​ກາ​ປະກາດ​ໃຊ້ ​ແລະ ຍາມ​ໃດ​ກໍ​ອີງ​ໃສ່​ເຫດຜົນ​ຂອງ​ການ​ຂະຫຍາຍຕົວ​ເສດຖະກິດ, ຄວາມ​ສາມາດ​ຈັດ ​ເກັບ​ລາຍ​ຮັບ​ງົບປະມານ ​ນັກ​ເສດຖະສາດຫລາຍທ່ານຄົ້ນຄວ້າ​ເຫັນ​ກົດ​ເກນ​ວ່າ: ຄັງ​ເງິນ​ເດືອນ, ສະຫວັດດີ​ການ​-ສັງຄົມ ​ແລະ ລາຍ​ຈ່າຍ​ບໍລິຫານ​ຂອງ​ ລັດໜຶ່ງໆ ​ແມ່ນ​ຂຶ້ນກັບ​ຄວາມ​ອາສາ​ມາດ​ແບ່ງປັນ​ຄືນ​ລາຍ​ໄດ້​ແຫ່ງ​ຊາດ ບໍ່​ແມ່ນ GDP ຄື​ກັບ​ຄວາມ​ເຂົ້າ​ໃຈ​ຂອງ​ຫລາຍ​ຄົນ​ຕໍ່​ບັນ​ຫານີ້./.
ແຫລ່ງຂ່າວຈາກ: ສຳນັກຂ່າວສານປະເທດລາວ